Digital indberetning til SKAT

Er du klar til digital indberetning og kommunikation?

Mere og mere indberetning til og kommunikation med SKAT kan kun ske digitalt. Er du og din virksomhed klar hertil?

Digital indberetning til SKAT

På flere og flere områder er det igennem de senere år blevet indført, at indberetninger til og kommunikation med SKAT ikke længere kan ske via udfyldelse og indsendelse af papirblanketter.

Senest er der indført pligt til digital indberetning af udbytteangivelser og udbyttemodtagere. På dette område er det således ikke længere muligt at indsende papirblanketter.

Muligheden for frivillig indbetaling og ændring af acontoskat er ligeledes blevet digitaliseret. Det kan kun ske, hvis man indberetter dette via sin skattekonto.

Med tiden bliver det også kun muligt at indberette selskabers selvangivelser digitalt. De gode gamle papirselvangivelser bliver dermed afskaffet.

Krav til digital indberetning til SKAT

Hvad enten man vil det eller ej, er fremtiden for ens virksomhed digital indberetning til og kommunikation med SKAT.

For at få adgang til virksomhedens skattemappe og skattekonto samt foretage digital indberetning til SKAT kræver det, at du via SKATs hjemmeside logger på TastSelv Erhverv.

For at kunne logge på TastSelv Erhverv skal din virksomhed enten have et NemID, et medarbejdercertifikat eller en TastSelv-kode. I TastSelv Erhverv har du også mulighed for at autorisere virksomhedens revisor eller rådgiver til at foretage digital indberetning mv.

Kontakt derfor din revisor, hvis du ønsker nærmere hjælp og rådgivning i forbindelse med kravene om digital indberetning.